ערביי ישראל תומכים בהילארי קלינטון לנשיאות ארה"ב

יוסי אשר 2 Comment on ערביי ישראל תומכים בהילארי קלינטון לנשיאות ארה"ב

לא רק הישראלים: בעוד בסקר דגני נמצא כי 37% מהישראלים השיבו לסקר כי היו מצביעים להילארי קלינטון, בקרב ערביי ישראל זוכה קלינטון לתמיכה בלתי מעורערת של 76% מהאוכלוסיה

דונלד טראמפ
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

76% מהאוכלוסייה הערבית בישראל תומכים בהילרי קלינטון לנשיאות ארה"ב. 85% טוענים כי דונלד טראמפ לא יוכל להניע תהליך שלום בין ישראל לרשות הפלסטינית.

כך עולה מסקר מיוחד שערך אתר האינטרנט "PANET" מקבוצת עיתון פנורמה, בו לקחו חלק  1600 נשאלים מהמגזר הערבי. 76% העידו כי אישה יכולה למלא תפקיד של נשיאת ארה"ב ו- 78% דיווחו כי טראמפ לא נתפס בעיניהם כאדם אמין.

בסקר מיוחד שערך אתר האינטרנט "PANET", בו השתתפו 1600 נשאלים מקרב האוכלוסייה הערבית בישראל, נדרשו המשתתפים לענות על שאלות העוסקות במירוץ לנשיאות ארה"ב שמתאפיין בין היתר בסוגיות של יחס כלפי מהגרים ומועמדת נשית לתפקיד הנשיאות. בחלוקה מגדרית, 52% מהגולשים שהשיבו לשאלות הסקר הם גברים, ו- 48% הן נשים. מנתוני הסקר עולה כי 76% מהנשאלים הביעו תמיכה במועמדת הילרי קלינטון לנשיאות, לעומת 24% שהעידו כי לדעתם טראמפ הוא האיש הנכון יותר לתפקיד.

בשאלות שעסקו בסוגיות הבולטות של המירוץ הנוכחי לנשיאות כמו מגדר ומהגרים, דיווחו 76% כי אישה לדעתם יכולה למלא את תפקיד נשיאת ארה"ב, בניגוד ל- 24% שטוענים כי אישה אינה מתאימה למלא את התפקיד. בסוגיית יחסו של טראמפ כלפי המהגרים והצהרותיו כי הוא מעוניין להגביל את הכניסה שלהם ליבשת, 67% השיבו כי הם לא מסכימים איתו, לעומת 33% שהעידו כי הם כן מסכימים.

בנוסף נתבקשו המשתתפים לענות על שאלות בעניין יחסי ישראל – ארצות הברית. תחילה נשאלו, מהי לדעתם רמת המעורבות וההשפעה של הממשלה האמריקני על ממשלת ישראל? 59% השיבו 'במידה רבה', 17% השיבו 'במידה בינונית' ו-24% השיבו 'במידה מועטה'. כשנשאלו לגבי מידת ההשפעה של תוצאות הבחירות הנוכחיות בארה"ב על המגזר הערבי  בישראל, 65% השיבו כי לתוצאות תהיה השפעה רבה על המגזר, 12% השיבו 'במידה בינונית', ו-23% השיבו 'במידה מועטה'. לסיום נשאלו המשתתפים האם לדעתם המועמד דונלד טראמפ יכול להניע תהליך של שלום בין ישראל לראשות הפלסטינית, וברוב גדול של 85% השיבו בשלילה, לעומת 15% בלבד שהשיבו בחיוב.



2 תגובות

מיין תגובות